Stovka Jarním Saským Šluknovskem 2019
Na stovku "Jarním Šluknovskem" jsem se po delší době
přihlásil v řádném termínu, aniž bych po někom přebíral
na poslední chvíli registraci. Ovšem ne, že bych tuto akci
plánoval nějak dlouho dopředu. Zkrátka jsem se registroval v poslední možný den,
tj. asi 5 dní před startem, a až pak řešil,
jak celou akci zabírající páteční večer až nedělní ráno
začlenit do 4denního volna, který jsem původně mínil aspoň
částečně trávit s rodinou. Tak se ukázalo, že na poslední
chvíli shánět ubytování v oblasti kolem NP České Švýcarsko je dost
beznadějný. Jedinou výjimkou byla ubytovna ve Šluknově, kde sice
neměli ani mýdlo, ale co by člověk chtěl za 175 Kč na noc.
Pominu další souvislosti, vyrazil jsem autem z Brna v pátek ráno ponabírat členy rodiny v Prostějově a Hradci Králové. Protože jsem nějak nebyl schopen nahrát mapu Německa do GPS, radši jsem se spolehl na papírovou mapu, kterou jsem ještě na poslední chvíli nakoupil před zavíračkou na Velký pátek v Prostějově. Tím jsem se trochu zdržel a jakmile vyjel na dálnici směr Olomouc, provoz zhoustl, zpomalil a úplně zastavil - někde vpředu byla bouračka. Za chvíli průjezd sanitky, hasičů, policie, hodina stání ve vedru a nakonec odzadu vyklízení dálnice a otáčení aut zpátky do Prostějova. Takže celá přesouvací akce nabrala hodinu a půl zdržení, což byla odhadovaná rezerva, se kterou jsme měli do Šluknova dorazit. Zbytek cesty už proběhl poměrně hladce, až na mírné zabloudění v saském Žitavském výběžku.
Ve Šluknově jsme byli kolem půl osmé a já jsem chtěl jet vlakem v osm z Mikulášovic, dolní stanice. Původní plán dát si auto k cíli a dojít to na vlak pěšky už jsem dávno pustil z hlavy, teď jsem v asi 19:45 vyrážel přes šluknovský výběžek (kterej jsem znal jen letmo z mapy) stíhat vlak v Mikulášovicích. To se už ve Velkém Šenově v 19:57 ukázalo jako nesmysl, tak jsem změnil plán a stíhal vlak na dalších zastávkách. Tu první jsem nějak nenašel a další - poslední v ČR před průjezdem vlaku přes Německo - byla Dolní Poustevna. Neměl jsem čas ani zjišťovat, v kolik hodin to jede, protože jsem cestou ve stylu Mr. Beana a jeho cesty do práce pakoval bágl věcma, co seděly na sedadle spolujezdce, tj. bágl na klíně, v ruce věc - co půjde se mnou, do báglu, co ne, skončilo na zadním sedadle. Samozřejmě jsem jel jak prase ... Vítek by řekl "jako na start Podyjí", takže to odnesl např. sáček chipsů, co se mi mezi ty věci všechen rozypal. K nádraží jsem dorazil v době, kdy ještě stáli lidi na peróně, což mi dávalo naději, že jsem to neprošvihl. Tak jsem ještě stihl podobným způsobem projet kufr auta a po zahoukání vlaku jsem akorát zamkl auto a s rukama plnýma věcí se přesunul na vlak a v naději, že mám vše, do něj usedl. Když pominu pak dramatickou chvilku, kdy jsem v tom všem zmatku zjistil, že nevím, kde mám peněženku s dokladama (ta naštěstí dobře skončila po vysypání báglu na sedadlo) nebylo dalších zmínění hodných událostí na cestě na start v Čertově vodě u Děčína. Snad leda, že jsem vůbec neměl jasno v tom, jak se pak z cíle dostanu k tomu autu.
Pominu další souvislosti, vyrazil jsem autem z Brna v pátek ráno ponabírat členy rodiny v Prostějově a Hradci Králové. Protože jsem nějak nebyl schopen nahrát mapu Německa do GPS, radši jsem se spolehl na papírovou mapu, kterou jsem ještě na poslední chvíli nakoupil před zavíračkou na Velký pátek v Prostějově. Tím jsem se trochu zdržel a jakmile vyjel na dálnici směr Olomouc, provoz zhoustl, zpomalil a úplně zastavil - někde vpředu byla bouračka. Za chvíli průjezd sanitky, hasičů, policie, hodina stání ve vedru a nakonec odzadu vyklízení dálnice a otáčení aut zpátky do Prostějova. Takže celá přesouvací akce nabrala hodinu a půl zdržení, což byla odhadovaná rezerva, se kterou jsme měli do Šluknova dorazit. Zbytek cesty už proběhl poměrně hladce, až na mírné zabloudění v saském Žitavském výběžku.
Ve Šluknově jsme byli kolem půl osmé a já jsem chtěl jet vlakem v osm z Mikulášovic, dolní stanice. Původní plán dát si auto k cíli a dojít to na vlak pěšky už jsem dávno pustil z hlavy, teď jsem v asi 19:45 vyrážel přes šluknovský výběžek (kterej jsem znal jen letmo z mapy) stíhat vlak v Mikulášovicích. To se už ve Velkém Šenově v 19:57 ukázalo jako nesmysl, tak jsem změnil plán a stíhal vlak na dalších zastávkách. Tu první jsem nějak nenašel a další - poslední v ČR před průjezdem vlaku přes Německo - byla Dolní Poustevna. Neměl jsem čas ani zjišťovat, v kolik hodin to jede, protože jsem cestou ve stylu Mr. Beana a jeho cesty do práce pakoval bágl věcma, co seděly na sedadle spolujezdce, tj. bágl na klíně, v ruce věc - co půjde se mnou, do báglu, co ne, skončilo na zadním sedadle. Samozřejmě jsem jel jak prase ... Vítek by řekl "jako na start Podyjí", takže to odnesl např. sáček chipsů, co se mi mezi ty věci všechen rozypal. K nádraží jsem dorazil v době, kdy ještě stáli lidi na peróně, což mi dávalo naději, že jsem to neprošvihl. Tak jsem ještě stihl podobným způsobem projet kufr auta a po zahoukání vlaku jsem akorát zamkl auto a s rukama plnýma věcí se přesunul na vlak a v naději, že mám vše, do něj usedl. Když pominu pak dramatickou chvilku, kdy jsem v tom všem zmatku zjistil, že nevím, kde mám peněženku s dokladama (ta naštěstí dobře skončila po vysypání báglu na sedadlo) nebylo dalších zmínění hodných událostí na cestě na start v Čertově vodě u Děčína. Snad leda, že jsem vůbec neměl jasno v tom, jak se pak z cíle dostanu k tomu autu.
Celá tato prodlužka k hranicím s
Německem nás samozřejmě oproti ostatním dost zdržela, takže
když jsme dorazili na kontolu k Olafovi a spol. u Tiských skal,
dost mých spoluchodičů včetně Michala a Vítka už bylo dávno
pryč ve skalním okruhu. Ač jsem chtěl vyrazit bez zdržení dál,
nechal jsem se ukecat na polívku a tím jsem snahu dostihnout
dřívější spoluchodiče víceméně odpískal. Ovšem o to
podstatný jsem nepřišel - to byla procházka skalním městem za
svitu měsíce.
Tam jsem začal
potkávat už houfy lidí a opět jsem došel Katarínu, která
zvládla absolvovat kontrolu přecejen o dost rychleji. Za to
Pavlína, se kterou jsem na kontrolu došel, byla v nedohlednu. A to i
z vyhlídek na Gohrischi, který konečně plnohodnotně ukázaly
krásy Saského Švýcarska - stolové hory a krajinu kolem údolí Labe. Nechal
jsem se tam i vyfotit na vyhlídce Němcema, kteří sice v dobré
náladě vtipkovali, ať udělám ještě pár kroků dál (a letím
ze skály) a přitom mé prosbě vyfotit to "ohne Leute"
(bez lidí) úplně nerozuměli. Teda ne, že by to měli fotit i beze
mě, ale nakonec bylo potřeba fotku trochu upravit v Gimpu, aby se
dala použít.
Vystoupil jsem na Malý Medvědí kámen, abych se
jako vždy trochu pokochal výhledem, zapsal kontrolu a seběhl dolů, v tomto případě
ale až po krátké pauze, vedro začalo vrcholit a výstup bral čím
dál víc sil. Po sestupu do údolí Labe v městě Wehlen se opět
začalo stoupat, tentokrát na Rauenstein. Říkal jsem si, že těch
šutrů už bylo dost a už jsem se viděl na kontrole u přívozu v
Rathenu, ale přitom toto byl další z nezapomenutelných výstupů.
Pokračoval jsem pěkným bočním údolím vzhůru.
I když už jsme šli po tmě, cesta
dál byla velmi zajímavá - už to nebyly skály, ale například
těleso staré železnice - most a tunel, zřícenina hradu na kopci
a další cesta údolím. V obci u železniční stanice Ulbersdorf
jsem si ale přecejen potřeboval trochu odpočinout a doplnit
energii, a tak jsem si sedl do zastávky a trochu se naládoval
chlebem se šunkou a sýrem, co jsem si nesl od startu a k tomu to
zapil energetickým Tygrem. Docela divoká kombinace, ale překvapivě
se to obešlo bez následků. Bohužel ale ani žádnej velkej nával
energie, jako tomu bývalo po požití tohoto nápoje v minulosti, se
nekonal. Ale najezenej jsen se aspoň v o dost větší pohodě mohl vydat dál,
teď už sám, Milana jsem nechal pokračovat napřed. Cestou do
Ulbersdorfu mi zastavilo auto s holkama, na něco se ptaly, zas tak dobře jsem nerozuměl, ale pravděpodobně mi
nabízely, že mě svezou. Tak jsem jim stručně vysvětlil, že jdu
stovku z Děčína a že mám 90 za sebou, tak už toho víc vědět
raši nechtěly a zmizely. Za chvíli jsem stejně odbočil do pole,
abych v něm ztratil cestu, protože zde nebylo pořádně vidět na
odrazky. Ale po chvíli bloudění jsem správnou cestu našel. Po
chvíli cesty lesem jsem došel do další vesnice k nádraží na
kraji města Sebnice (teda správněji Soběnice, jak se překládá název Sebnitz). Odtud se však stoupalo do opačné strany
údolí, což zpruvu nezaregistroval Milan a proto se teď vracel ze
Sebnitze zpátky. Dál jsme pokračovali spolu, napřed po silnici
vesnicí a až k další občerstvovací mezikontrole. Zde čekal Míla
s parťákem. Dokud jsme tam nedorazili, kontrola jim fungovala
výborně, měli všeho dost a spolupráce byla v pohodě. Nevím,
jak po našem odchodu, když během rozhovoru s nama zjistili, že
oni jsou dvojice složená ze Slávisty a Sparťana. Předpokládám,
že modřiny od následné rvačky se pak v cíli svedly na nárazy
do stromu ve tmě bez čelovky.
My jsme s Milanem tyto problémy
neměli, jako Komeťák už od Letecké stovky vím, že Milan z
Jablonce není fanoušek libereckých Bílých tygrů, takže mezi
námi k rozepři ani dojít nemohlo. A i kdyby, s vypadnutím Komety
v semifinále s Libercem jsem se už vyrovnal ... Ovšem teď jsem se
musel vyrovnat s přicházející krizí a po dlouhé době i s
puchýřem na noze. Přecejen boty jsem měl sice pohodlný, ale
nebyly úplně stavený na častý mufloní skoky, takže prsty
dostávaly zabrat i dost zepředu. Pokusil jsem se to řešit
zalepením na náměstí v Soběnici, odkud jsme zase
odcházeli na několik pokusů na tu správnu cestu. Naštěstí jsme
ji ale našli a neopakoval jsem tak chybu z před 4 rokama, kdy jsem
vyrazil špatnou cestou a na následný vrchol Tanečnici došel z
druhé strany. Tentokrát jsme si dali bacha, ovšem problém se
začal objevovat jinde, a to v mé únavě. Po dlouhé době
a štrece jsme se vrátili do ČR a dokonce dorazili i do Šluknovsku, podle kterýho se celá
stovka letos (řekl bych, že celkem neoprávněně) jmenovala, ale i když Milan stále
načínal další a další zajímavá témata o řekách a zeměpise,
o kterých bych s ním za normálních okolnosti dokázal kecat
dlouhý hodiny, teď jsem se zmohl jen na to držet se želvím
tempem na cestě a neusnout. Ta cesta do kopce mě úplně ubíjela,
zde jsem prožíval největší krizi za celou cestu. Najednou se stoupání zpomalilo (tedy došlo k minimu zrychlení neboli nulovému
ryvu, tj. nulové třetí derivaci dráhy) a já ve tmě uviděl rozestoupené
stromy. Nějak mi to dalo dojem, že už to na vrchol tím pádem
nebude daleko. V tu chvíli jsem se probral a zase nabral tempo a
valil dál. Za chvíli jsme byli na vrcholu u rozcestníku. Zapsali
jsme předposlední K a vydali se po modré dolů. Byl jsem zde
podruhé, Milan už po xté, takže jsem dal na něj, když určil
směr, kudy dál. Mělo se jít po modré, pak z ní sejít a dle
místního značení sejít do vsi. Bohužel jsme vybrali špatnou
modrou, po které jsme šli pořád dolů až na pole, kde nám
došlo, že jdeme blbě. Dle GPS jsem zjistil, kde vede správná
trasa a vydali jsme se k ní křížem krážem lesmo. Bohužel během
tohoto křížení jsme se navzájem ztratili. Protože ale Milan
neměl GPS, nebyl jsem si jistej, jestli kontrolu najde. Tak jsem asi 2 km před cílem bloudil lesem sem a tam, volal na něj, ale nic, Milana už jsem nenašel. V
naději, že snad dojde až na vrchol a tam se na trasu napojí jsem
jeho hledání vzdal a vydal se po správné cestě přes poslední
kontrolu do Mikulášovic. Do cíle jsme dorazil v třičtvrtě na 3
ráno. Zatímco kilometráž udávala 105,2 km, já jsem měl dle gps
nachozeno asi 120. Pro ty co nevěří ... https://mapy.cz/s/3s2ar.
Krátce jsem se pozdravil s Olafem,
Lídou, Egonem a mnohými dalšími a vydal se do Šluknova.
Naštěstí jsem už cestou dostal
zprávu o úspěšné přepravě auta do cíle, takže jsem směle
mohl sednout do auta a přejet těch 11 km do ubytovny. Dík
Martinovi - Nervovi! Ač jsem se toho po té neprospané jeden a půl
noci trochu bál, tak to docela šlo. Ale na delší štreku by to
asi nebylo nejlepší.
Akce se mi velmi líbila, díky moc
Olafovi, Egonovi (a vše nejlepší k narozeninám) a všem orgům a
pomocníkům. Koneckonců už podruhý můžu říct, že je to jedna
z nejhezčích stovek, co jsem kdy šel. Nemůžu ale říct "u
nás", protože tentokrát byla většina trasy "u nich".
A mají to tam pěkný. Ale my taky.
Žádné komentáře:
Okomentovat